2018. augusztus 6., hétfő

Augusztusi Bullet Journal Végiglapozás / August Bullet Journal Flip Through

 
PLEASE SCROLL DOWN FOR ENGLISH
 
Előző hónapban elkezdtem én is egy bullet journalt használni, és már a második elkészítése után bátran ki merem jelenteni, hogy nekem ez az egész nagyon bevált, imádom megtervezni, megrajzolni és használni is. Végre kész is lettem vele, szóval most egy bejegyzés formájában meg is mutatom nektek, hogyan is néz ki nálam az augusztus. Mivel még nem volt ilyen poszt a blogon, ezért még a legelején szeretném azt elmondani, hogy minden hónap nálam egy adott könyv köré fog épülni. Vagy egy hatalmas kedvenc, vagy esetleg az adott hónapban nagyon várt megjelenő könyv fogja ihletni a bujo-mat, és eköré fog felépülni a négy hét.

Borítókép
Mivel augusztus a hullócsillagok időszaka, ezért arra a döntésre jutottam, hogy most egy nagyon nagy kedvencem köré fogom építeni ezt a hónapot, még pedig a Köd és harag udvara köré, pontosabban az Éjszaka udvara lesz most a főszerepben. Tehát minden telis-tele van csillagokkal, holdakkal, az Éjszaka udvara szimbólumával, és idézetekkel. A borítóképre a hónap témája került fel angolul – az egészet angol nyelven vezetem –, valamint az előbb említettek díszítettem. Lila, rózsaszínes és fekete színekkel dolgoztam, mert szerintem ezek jelképezik legjobban az Éjszaka udvarát.

 

Naptár
A borító után rögtön egy teljes havi áttekintést terveztem, ide a legeslegfontosabb eseményeket/tennivalókat fogom beírni, amelyekről nem szeretnék elfelejtkezni. A naptár alá egy „Welcome to the Night Court” (Üdvözöllek az Éjszaka udvarában) felirat került, az egész oldalt pedig pici csillagokkal díszítettem.

 

Tervezős oldalak
Leginkább Instagramon és a blogom vagyok aktív, így az ezekhez tartozó bejegyzéseket és képeket itt fogom megtervezni. Amíg el nem kezdtem használni a bullet journal-t, mindig a telefonom jegyzetei közé írtam ezeket, egy idő után már követhetetlenné vált számomra, mert keveredtek más dolgokkal is, így leginkább emiatt is döntöttem emellett a napló mellett. Mind a kettőnek az alsó sarkába elhelyeztem egy kis csillagokkal körülvett dobozt, amibe az Instagram követőimnek a számát, valamint a blog nézettségét követem nyomon. Minden hónap elején fel fogom írni, hogy akkor mennyivel rendelkezem, ezt megismétlem az utolsó napon is, és így jobban átlátható, hogy is növekszenek ezek az oldalaim. Ezt a két tervezőt nem díszítettem túl, hiszen leginkább jegyzetelésre fogom használni, és nem akartam, hogy zavarjanak, szóval csak a feliratok alá raktam csillagfüzéreket.

 

Heti tervezők
Minden hétre egy-egy oldalt szántam augusztusban, de valószínű, hogy szeptembertől ez megváltozik. Nyáron nincs annyi teendőm, mint suli közben, ezért úgy döntöttem, hogy most elég lesz egy oldal mindegyiknek, az egyetem kezdetével majd megduplázom , mert ott valószínűleg több helyre lesz szükségem. De most térjünk is rá az ehavira: a lap bal sarkába a hét száma került a csillagfüzérrel, mellé pedig egy kis ragasztott lapot rajzoltam, amire egy Köd és harag udvarából vett idézet került fel. A napokat szintén csillagsorokkal választottam el.

 

 

Olvasmánylista
A bujo-m utolsó eleme egy olvasmánylista. Ezt azért is hagytam a végére, mert még nem tudom pontosan, hogy mely könyveket fogom elolvasni. Ezeket az oldalakat leginkább arra fogom használni, hogy néhány fontosabb elemet, idézeteket jegyzeteljek ki olvasás közben, amiket később az értékelésem során fel fogok használni. Emellett azt is felírom, hogy milyen hosszú a könyv, mikor kezdtem el és mikor fejeztem be, valamint, hogy véglegesen hány csillagra értékelem. Díszítésnek itt is füzéreket használtam, csak egy kicsit másképpen. A „reading list” feliratnál függőlegesen helyeztem el őket, és ezt fogom folytatni a továbbiakban is. Minden könyvcím elé fogok tenni egy ilyet, ahogy már az It Seemed Like a Good Idea at the Time-nál is láthatjátok, és ezután írom a jegyzeteimet. Ha egy újabb könyvet kezdek el, akkor megint felrajzolom ezt a mintát, felírom mellé a könyv címét és az író nevét és utána jöhetnek a jegyzetek.

 

Erre a hónapra ennyi is lenne. Összességében én meg vagyok elégedve az eredménnyel, de tudom, hogy még van hová fejlődnöm. Ti használtok bullet journalt? Nektek bevált?

 
 
I've started to use a bullet journal last month, and after finishing my August theme, I can say that I pretty much love it, it works for me, I love to plan, to draw and to use it. While I was drawing this month's spreads I took some photos because I would like to show it to you. There wasn't a flip through post on my blog, so firstly I would like to say that my monthly theme always will be inspired by a book. It can be one of my favourites or a book that I would really love to read.

Cover page
Because there are so many shooting stars in August, I thought that A Court of Mist and Fury, more exactly the Night Court would be a perfect theme for this month. I draw lots and lots of stars, moons, and of course, there are quotes from the book too, and there is the Night Court's symbol on my cover page. I used purple, pinkish and black colour for the whole month, because I think that these represent this court.

 

Monthly spread
After the cover page, there is a monthly spread for the most important events and plans that I really don't want to forget. Below there is a "Welcome to the Night Court" sign, and I decorated the pages with littel stars and a moon.

 

Planner pages
I'm mostly active on my blog and on Instagram, and I wanted to give these two seperate pages to plan my posts. Before I started to use a bujo, I always write these down on my phone's notes, and these usually got lost or mixed with other plans and to-do's, so that is one of the main reasons I've decided to use a bullet journal. At the bottom of each page, there is a little tarcker box, where I follow the growth my pages. I haven't really decorated these pages, because I want to use these for my notes, so I just draw little starry garlands at the bottom of the pages' titles.


Weekly spreads
In August, there are one pages for each week, but from September I think it will change. During the summer I don't have a lot of to-dos, so I thought one page would be enough. But from next month the university starts again, so I'll definitely need more space. But now, let's talk about this spread: there are the numbers of the weeks on the left corners, and next to these there are sticky note doodles with my favourtie quotes from A Court of Mist and Fury. Also, there are starry garlands between the days.



Reading list
Last, but not least, there is a reading list, which was quite blank when I took this picture. This is the last spread in my August bujo, because I want to use it to take notes, write down some quotes from books I read, and basically, for my reviews. For decoration, I draw some garlands vertically, and I will always draw one before each book's title, as you can see on the picture. After that, there is the writer's name, and there will be my notes, the date I start and finish a novel.


So, that's all for now. I'm satisfied with the result, but I know that I need more practice. Do you use a bullet journal? Does it work for you? Do you like it?

2 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Imádtam ezt a bejegyzést, amikor megláttam, hogy felraktad, szaladtam is megtekinteni.
    Mindig a szemeszterben vezetek egy ilyet, így lassan nekem is eljön a pillanat, hogy el is kezdjem megszerkeszteni.
    Nagyon tetszett a téma, ACoMaF rajongóként teljesen odavoltam érte! :)

    Szuper ötleteket adtál, csak így tovább! A képeket is nagyon szerettem benne!

    Vivi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Nagyon, de nagyon örülök, hogy tetszett, és annak is, hogy tudtam neked ötleteket adni. Leginkább én is a blogom és az egyetem miatt kezdtem el használni, és nagyon szeretem is, sokkal rendszerezettebbnek érzem magam. ♥ Kíváncsi leszek a tiédre is, remélem te is csinálsz végiglapozós bejegyzést. :)

      Fruzsi :)

      Törlés