2021. december 21., kedd

Gyermeki Álom | A Child's Dream

 
! PLEASE SCROLL DOWN FOR ENGLISH !
 
Sziasztok! :)
Folytatódik a decemberi könyves kihívásom, amelyet egy kedves barátnőmmel együttműködve készítek. (Instagramon @shitofareaderslife felhasználónévvel találhatjátok meg, emellett pedig van egy blogja is, katt ide, ha meg szeretnétek nézni.) A mai bejegyzés a Gyermeki Álom címet kapta, ebben a posztban gyermekkorunk nagy kedvenceit fogjuk felidézni, valamint azokat a könyvbeli világokat, amelyeket mindig is szívesen meglátogattunk volna.
 
Ui.: Ha esetleg lemaradtatok volna az előző posztokról, akkor ezeket itt megtekinthetitek:
A Rosszak Listája: katt ide
Meghitt Téli Esték: katt ide
Ünnepi Témájú Romantikus Regények: katt ide
Családi Idill: katt ide
Szerelemre Sorsolva: katt ide
 
És most nem is húznám tovább az időt, mutatom is a mai témához választott köteteimet.
Jó böngészést mindenkinek!
 
Az én eheti listám mindösszesen egy írónő munkásságáról fog szólni. Őszintén megmondva, én 2014-ben kezdtem el a saját magam szórakoztatására olvasni, addig nem igazán mondanám, hogy le tudta kötni a figyelmem az könyvek világa. A kötelezőket elolvastam, de ezeknek a nagy részét egyáltalán nem élveztem, bennem volt az a muszáj, hogy nincs mese, ezeket bizony most el kell olvasni. Sokáig én az olvasást ezzel a muszájjal asszociáltam, ezért nem is vettem a fáradtságot, hogy jobban belevessem magam ebbe a tevékenységbe.
Aztán 2014 nyarán gyökeres fordulatot vett az olvasással való kapcsolatom. Rengeteg embert hallottam beszélni Leiner Laura könyveiről, a helyi könyvtárban pedig megvolt a Szent Johanna Gimi sorozat összes megjelent kötete, így úgy voltam vele, hogy én is adok ennek egy esélyt. Ki is kölcsönöztem a Kezdetet, és másnap már mennem is kellett vissza a könyvtárba, hiszen sikerült kiolvasnom, és azonnal szükségem volt a folytatásra. És ez így ment sorban az összes Szent Johanna Gimi résszel. Utólag visszagondolva fogalma sincs, hogy miért nem kölcsönöztem ki magamnak egyszerre több könyvet, rengeteg rohangálással töltött időt megspóroltam volna magamnak. Na, mindegy. :D Az én olvasási múltamat figyelembe véve rekordidő alatt a végére értem a sorozatnak, ez nálam akkor 10 napot jelentett. Ekkor tapasztaltam meg életem első olvasási válságát is, ugyanis fogalmam sem volt róla, hogy ezután most akkor mi legyen.
Szerencsére gyorsan rájöttem, hogy az írónőnek a Szent Johanna Gimin kívül bizony még vannak már akkor megjelent regényei, így került kezeim közé a Bábel. Még mindig élénken él bennem, ahogy késő délután elkezdtem olvasni, és csakúgy mint a Szent Johanna Gimi köteteket, ezt is képtelen voltam letenni. Hajnali hat óra körül sikerült a végére értem, és egyáltalán nem éreztem magam fáradtnak, egyszerűen annyira boldoggá tett ez a történet, hogy nem is voltam képes másra koncentrálni. Emlékszem, ahogy teljesen lesokkolt, hogy hajnali hat óra van, ugyanis egyáltalán nem néztem az időt olvasás közben, egyszerűen nem akartam elhinni, hogy én tényleg néhány óra leforgása alatt ismét képes voltam a végére érni egy regénynek.
És innestől kezdve nem volt számomra megállás. Leiner Laura alkotásainak köszönhetően rátaláltam egy olyan hobbira, amelyet a mai napig szívesen űzök, és ami mérhetetlen boldogsággal tölt el minden egyes alkalommal, amikor egy újabb könyv kerül hozzám. Leiner Laura a mai napig az egyik, sőt a legnagyobb kedvenc írónőm, minden egyes alkalommal tűkön ülve várom az újabb és újabb könyvének a megjelenését. Nem telik el úgy év, hogy ne olvasnám újra a Szent Johanna Gimit, hihetetlenül jó érzés ezt a történetet újra és újra átélni. Volt olyan év, hogy nem csak egyszer, hanem többször is újraolvastam a teljes sorozatot. Egyszerűen megunhatatlan.
Ha a Szent Johannába tehetném, akkor bármikor szívesen újrajárnám a gimit (másképp szó sem lehet róla), boldogan ellátogatnék a Bábelre, elmennék a Bexi sorozat karaktereinek koncertjeire, és még annál is nagyobb örömmel vennék részt az Iskolák országos versenyén.




 
Köszönöm szépen, hogy elolvastátok ezt a bejegyzést, remélem, hogy elnyerte a tetszéseteket. Bízom benne, hogy szombaton is velünk fogtok tartani.
Legyen csodás napotok!  

xoxo, Fruzsi
Hey everyone! :)
Here I am with the fifth post for the December bookish challenge I am co-hosting with one of my dear friends. (You can find her as @shitofareaderslife on Instagram, and she has a blog too, click here if you want to check it out.) The theme for today’s topic is A Childs Dream, and in this post, we will show you some books we really loved when we were younger, and bookish worlds we would love to visit.
 
PS.: If you have not read my previous posts for this challenge, you can check them out here:
The Naughty List: click here
Cozy Winter Nights: click here
Holiday Season Romance Novels: click here
Family Time: click here
Destined to Love: click here
 
And now, without further ado, let me show you the books I chose for this topic.
Happy reading!
 
My list for today only includes one author and her work. To be completely honest, up until 2014, I did not even like reading, like at all. I have read the novels we had to read for school, but I could not really say I enjoyed those. When I looked at those books, I always felt that I must read them, and for a very long time, I have not associated reading with fun because of those books we had to read.
Then something changed in 2014. I have heard so many people talking about Laura Leiners novels, and the local library had all volumes of her series titled Szent Johanna Gimi (it is a young adult, high school romance story), so I decided to give it a try. So I borrowed out the first book in this series, and the next day I had to go back because I finished it and I needed the next one. And the same thing happened with each and every book (just a quick note, it has 10 volumes, the eight novel is split into two parts). Looking back, I honestly do not understand why I did that, borrowing out more than one would have saved a lot of time running back and forth between the library and my home. :D As I have mentioned before, I did not really like reading, so the fact that I have read these books in 10 days was a huge achievement for me. After reading the very last sentence of this series, I have experienced my very first book hangover, I was really unsure about ever finding a book that made me feel like Szent Johanna Gimi.
Fortunately, I quickly found out that she has more books, so my next read was titled Bábel (it is a summer romcom, set during a festival). I still remeber that I started reading it late in the afternoon, and finished it the next day around 6 am. It was basically impossible for me to put it down and get some sleep. I was not tired at all, this story just made me so incredibly happy, I was not able to concentrate on anything else. The fact that I read until 6 am, and that I could finish reading a book in a few hours again were a huge shock to me.
And this was the very beginning of my reading journey. Thanks to the novels written by Laura Leiner, I found a hobby that gives me so much happiness every time I open a new book. She is still one of, no she is my biggest favourite author, and I can not wait to read more of her stories. Since I have read Szent Johanna Gimi for the very first time, I have been rereading it each and every year, and I am so incredibly happy when I get to read about these characters. I can not get enough of this series.
If I could attend Szent Johanna, then I would be totally happy being a high schooler again (otherwise absolutely no no no),  I would love to visit the Bábel festival, go to her characters concert (from the Bexi series) and participate in her competition called Iskolák országos versenye (basically that is a competition for high schools, they send teams and they compete with each other and it is so much fun). 




 
Thank you so so much for reading this post, I hope you liked it. And if you did, please join us on Saturday too.
Have a wonderful day!
 
xoxo, Fruzsi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése